fredag 5 augusti 2011

Engelbrektsturen mm

Länge sedan sist och mycket har hänt. Till att börja med så var det Mörksuggejakten 10:e juli och där lyckades jag knipa min första pallplats på ett långlopp när Tommy Olsson havererade och jag lyckades rycka ifrån Thomas Stolt, Uddevalla en kilometer innan mål. I veckan efter var det SM och där var det inte lika muntert. Fyra på tempot och femma på XC:t. I och för sig var konkurrensen hårdare i år så placeringarna i sig är inte mycket att orda om men jag blev alldeles för trött på XC:t. Kan bero lite på att jag även fick väldigt ont i ryggen och var när att bryta.
Desto roligare var det då i helgen uppe i Norberg där jag lyckades knipa en ny pallplats och genom att jag endast var 16 min efter totalsegraren så får jag stå i fålla 1 på långloppen resten av året och hela nästa säsong. Det skall bli kul att se hur fort det går från start nu. Huvva! Hoppas man inte förivrar sig och går i väggen bara. Nästa spektakel nu blir Snapphaneturen 21/8. Fram till dess blir det bara en massa träning så att man kan prestera bra på Bockstensturen 3 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar