måndag 13 juni 2011

Lida Loop

Förra året gick jag i väggen totalt på Lida. Loppet passar mig ganska illa. Börjar med rush uppför en slalombacke som följs av en mil grusgångsåka i full fart. I år gick jag ut minst lika hårt och var snabbt uppe på en fjärdeplats i H50. Vid något tillfäller så var det någon som stod och räknade jämte banan och jag hörde honom säga 98, 99 när jag passerade så då visste jag att jag låg runt plats hundra. Strax innan andra varvningen så kom Tomas Stolt från Uddevalla och gick förbi. Jag hängde på men kände att han nog var starkare än jag. När det var en halvmil kvar så hängde han på en elitåkare som gjorde ett ryck i en backe men jag hade inte ben till att följa med. När det planade ut så lyckades jag nästan komma ikapp och var bara några meter efter och bet mig fast där. Något senare gjorde han en Kamikazeliknande körning i en utförslöpa och gick förbi två åkare och fick därigenom en lucka till mig när vi kom ut på de avslutande grusvägarna. Han hade sällskap med en dragvillig kille men det hade inte jag och jag orkade inte täppa till luckan själv. I mål skilde det 20 sek till honom och fjärdeplatsen. Pallen var inte i närheten. Benny, Tommy och Atle är alldeles för bra. Är grymt nöjd med loppet ändå. 20 min snabbare än förra året och 80 placeringar bättre i totalen. Nu är det tävlingsfritt fram till Ränneslättsturen 3 juli.Mycket tid till träning inför SM.

1 kommentar: