måndag 6 juni 2011

Första segern!



Så hände det äntligen. Efter att aldrig varit närmare Stefan Ahlström än en halv minut så lyckades jag med allt. Att det var på hemmaplan och när "utomjordingen" Benny Andersson inte var på plats innebar att jag för första gången sedan Knattecrosstiden 1976 fick stå överst på en prispall. Jag grundlade det hela på lördagen då jag satte högsta fart från start för att komma förbi framförvarande H40-åkare så fort som möjligt. i och med detta så fick jag en liten lucka till Stefan som i mål var 25 sekunder. Jag var faktiskt före H40-segraren också. På söndagen satte Stefan iväg som ett jehu då hans chans var att försöka skaka av mig direkt. Jag gick "på rött" hela tiden för att inte släppa och när Stefan såg att jag inte släppte så slog han av på tempot och jag kunde hämta andan en smula. Det blev till att bevaka resten av racet till det återstod ett par hundra meter. Då chansade jag och gick förbi och lyckades hålla Stefan bakom mig över mållinjen. Ett par decimeter var det. Skitkul! Fast jag lider lite med Stefan som också såg sin chans att stå överst när inte Benny var med och så kom jag och förstörde det. Nu är det Lida Loop nästa söndag. Det blir en annan sak det.

1 kommentar:

  1. Härligt jobbat brollan! Och gråt inte för Stefans skull - han kommer nog över det nå'n gång...

    SvaraRadera