måndag 2 juli 2012

Vad händer?

Ingenting kan man tro om man mot förmodan skulle hitta till den här bloggen. Tar ju något av ett mellanår i år och kör inte lika många tävlingar. Framförallt har jag dragit ner på de långväga och dyra tävlingarna. Körde Billingeracet 18:e maj vilket gick bättre än förväntat. Då det dykt upp lite "nya" 50-åringar i år så åker man ner i prislistan varje år men det får man ta. Lyckades sedan bli sjuk till vår egen tävling Kattegattstouren första helgen i juni och "gav" bort en massa poäng i Västgötacupen där. Fick efter det ettlitet  kvitto på att formen inte är urusel då jag körde in som tvåa på Ymerracet två veckor senare. I och för sig långt efter Benny men ändå ett gott tecken. Skall försöka få lite ordning på formen under den tiden som är kvar till SM. Tyvärr går det bort lite helger då jag passar på att göra lite annat kul nu när jag inte tävlar jämt och ständigt. Midsommarhelgen åkte jag, Bittan, Rolf och Petra MC till Gotland.


Vi prickade Sveriges bästa midsommarväder och hade en trevlig helg med totalt 120 mil på gamle Harry.


Denna helgen hade vännen Mats och hans sambo Tina 100-års-kalas så jag stod över Ränneslättsturen till förmån för musik och en glad kväll.


Just det! Glömde nästan att jag i torsdags genomförde andra delen i min Varbergs-klassiker. Simmade 1 km i havet under 20 min. Nästa del blir Varbergsloppet den 14:e. 1 mil löpning står på programmet så idag åkte jag med Bittan in till jobbet och skall springa / gå hem idag efter jobbet.

Till helgen blir det heller ingen cykel utan en tur till på MC fast till Åmåls bluesfest denna gången.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar