onsdag 14 september 2011

Slut på säsongen

Skulle kört i Hallby i lördags och i Huskvarna i söndags men en förkylning satte käppar i hjulet för det. Blev en MC-tur med Bittan, Rolf och Petra istället. Rolf hade hämtat sin BMW i torsdags och var inte svår att få med på en sväng. Vi tog kustvägen till Falkenberg och drack kaffe hos Peter Carlsson. Efter det så körde vi småvägar hem. Man har ju byggt upp en bank av småvägar under alla dessa cykelturer. På lördag var det tänkt att jag skulle tävla i Åstorp men det blev inställt pga för få anmälningar. Undrar hur länge det finns tävlingar kvar för oss sista tappra XC-cyklister. Skall ju tydligen vara långt och lättcyklat som Cykelvasan för att folk skall köra.

På torsdag nästa vecka skall jag upp till Mattias på Aktivitus och köra ett nytt tröskeltest. Var nästan ett och ett halvt år sedan sist så det skall bli spännande. Mattias skall även lägga upp ett vinterschema till mig.

Hade tänkt köra lite mer testcykel nu på hösten och inte så mycket mörka vinterkvällar ute. Några kvällspass blir det nog av sociala skäl men jag kände att det tog på psyket i vintras att dra ut varje tisdag och torsdag i mörker och kyla så jag skall testa detta nu i vinter.

Har även anmält mig till en crawl-kurs. Har länge velat lära mig crawl. Hoppas nu bara att det fanns platser kvar. Nästa sak att hoppas på sedan är att min onda axel fixar crawl men enda sättet att få reda på det är ju att prova.

1 kommentar:

  1. Onda axlar har både jag och hustrun prövat på - tränat bort med sjukgymnastik. Går bra att köra Crawl efter det. När (?) vi ses får vi prata om det. Ett tips om du har svårt med crawl: mjuka upp axeln med bröstsim först - funkade bra för mig när axeln var som sämst. Men låt bli ryggsim(den crawl-liknande varianten), det var alldeles för lätt att nå ut i smärtsamt område - och då gör det duktigt ont...

    SvaraRadera